İADE & DEĞİŞİM KOŞULLARI
Satın almış olduğunuz ürün veya ürünleri iade etmek istediğinizi bildirmek için www.markadan.com.tr’den "Hesabım - İade Taleplerim" bölümüne giriş yaparak “Yeni Talep Oluştur” butonuna tıklamanız, iade talebinizi bize ulaştırmanız gerekmektedir.
İade edilecek ürün veya ürünlerin kullanılmamış olması gerekmektedir.
Tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kesinlikle kabul edilmemektedir.
Eğer vergi mükellefi değilseniz, almış olduğunuz ürünü iade ederken, elinizde bulunan ve firmamıza ait faturada ilgili iade bölümündeki bilgileri eksiksiz olarak doldurduktan sonra imzalayarak ürün ile birlikte bize geri göndermeniz gerekmektedir. Aksi takdirde iade işleminiz tamamlanamayacaktır.
İade etmek istediğiniz ürün veya ürünleri; Yurtiçi Kargo ile ücretsiz olarak 367755564 numaralı iade kargo kodunu kullanarak gönderebilirsiniz.
Yurtiçi Kargo haricinde farklı bir kargo şirketini tercih etmeniz durumunda, kargo ücretini sizin karşılamanız gerekmektedir.
Yurtiçi Kargo haricinde farklı bir kargo şirketiyle gönderilen iadeler teslim alınmamaktadır.
Ürün veya ürünleri size gönderildiği gibi kargoda zarar görmeyecek şekilde ambalaj yapıyorsunuz. Ürün bize ulaşana kadar sorumluluğu size aittir. Ürün ulaştığında gerekli kontroller yapıldıktan sonra iadeniz onaylanacaktır. Üründe sorun olduğu takdirde iade alınamamaktadır.
İade işleminiz gerçekleştiğinde size otomatik olarak bir bilgi e-postası ve sms gönderilecektir. İadeniz onayınız verildikten sonra ürün bedeli kartınıza iade edilecektir. Bankaların süreç ve uygulamalarına göre iade tutarının kartınıza yansıması 3-7 iş günü sürebilir. www.markadan.com.tr’ninbu sürece herhangi bir müdahalede bulunması mümkün değildir. Herhangi bir gecikme yaşanması halinde bankanızdan detaylı bilgi alabilirsiniz. Taksitli yapılan alışverişlerin iadesi kartınıza taksitli olarak geri ödeme yapılacağını hatırlatmak isteriz.
Cayma Hakkı
Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar.
Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.
Cayma hakkının istisnaları
Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
f) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
h) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
k) Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş (örneğin orijinal kutu/ambalajı yırtılmış, farklı bir kutu/ambalaj içerisine konulmuş, kutu/ambalaj üzerine kargo etiketi/gönderi ya da sair bilgiler ayrıca yapıştırılmış ve/veya ambalaj/kutu koli bandı ile bantlanmış veya üzerine yazı yazılmış koli/ambalajlı ürünler kabul edilmemektedir) ekonomik değerini/tekrar satılabilme özelliğini kaybetmiş, bir kez dahi olsa kullanılmış, herhangi bir şekilde hasar verilmiş, herhangi bir şekilde satıcıdan kaynaklanmayan nedenler ile başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan vb. ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir. İadeler mutlak surette ürünün orijinal kutusu ve/veya ambalajı ile yapılmalıdır. (Orijinal kutu, eğer mevcutsa ürünün kendi ambalajıdır. Siparişinizin teslim edildiği koli değildir.)